Et unikt samarbeid og samspill

Therese Wærholm (39) startet som markedsanalytiker i Amedia i februar 2020. Hun setter ekstra pris på miljøet. – Det er et helt unikt samarbeid og samspill. Dette gjelder for både oss som jobber på hovedkontoret og ute i regionene våre, sier hun.

– Folk er imøtekommende og hyggelige uavhengig av selskap og forretningsområde, fortsetter Therese.

Hun har to utdannelser å se tilbake på. Therese hadde også relevant arbeidsbakgrunn da hun startet hos Amedia.

Fra Retriever til Amedia

– Jeg startet med Diplom fra ESMOD, en 3-årig utdanning innen motedesign og modellisme. Det mest interessante i denne utdannelsen var utarbeidelse av konsepter for kolleksjoner og treffe de rette segmentene. Klesbransjen var ikke noe for meg, men de mest interessante temaene fikk meg til å søke meg videre til Handelshøyskolen BI. Der tok jeg en Bachelor i internasjonal markedsføring med utvekslingsår i Tyskland. Deretter gikk ferden til medieovervåkningsselskapet Retriever hvor jeg jobbet som senior medieanalytiker før jeg endte opp her i Amedia, sier hun.

Og det er ingen tvil om at Therese har det fint på jobb.

– Først og fremst er det veldig gøy. Jeg opplever en høy endringsvillighet i organisasjonen, og vi er i gang med mange interessante samarbeid på tvers av avdelinger og fagfelt, forteller hun.

Lokalavisen er viktig

At Amedia tar samfunnsansvar på flere områder setter hun også stor pris på.

– Vi i det kommersielle analyseteamet jobber for at våre annonsører skal være trygge på at de får effekt av sine investeringer på våre flater, og vi arbeider kontinuerlig for å vise hvorfor og hvordan annonsører og mediebyråer bør innlemme våre kanaler i mediemiksen for å nå sine mål. Sammen med abonnementsinntekter er vi helt avhengige av å få annonseinntekter for å lage lokalavis. Vi vet hvor viktig lokalavisa er for folk og for demokratiet, sier Therese.

Jobben som markedsanalytiker har bredde. Med andre ord er det ingen mangel på spennende oppgaver.

Variert hverdag

– Vi jobber veldig variert, både med oppgaver og hvem vi samarbeider med. Dette medfører at det er rom for å påvirke egen arbeidshverdag og hvordan arbeidsoppgavene utføres. Vi jobber med valutaen vår. Det er lesertall, kundeanalyser og kampanjetesting for våre annonsører. Vi innhenter og utarbeider innsikt for ulike bransjer og trender. Dette er viktig for å bevise verdien av våre flater og produkter, sier hun.

Når vi ber henne trekke frem noe som er ekstra positivt med jobben, sier hun følgende:

– Amedia gir mange muligheter og rom for personlig utvikling. Folk har så ulike bakgrunner og kompetansefelt, og det er interessant å få jobbe med de som virkelig er eksperter på sine felt,
avslutter Therese.

Amedia logo

Telefon 22 00 90 00

Org nr. 917 127 328

Personvern

Besøksadresse

Schweigaards gate 15
Postboks 1168 Sentrum
0107 Oslo

Fakturaadresse

(selskapsnavn AS)
Postboks 123
2027 KJELLER