Hvordan er det å jobbe som designer i Amedia?

Hos oss kan du jobbe med alt fra å hjelpe journalistene å formidle engasjerende historier digitalt, utvikle visuelle identiteter for ulike aviser, samle journalistikk fra hele Norge i ett produkt og skape konkurransedyktige annonseplattformer.

Som UX-designer i Amedia er jeg med å designe gode brukeropplevelser for små og store samfunn over hele landet.

Designmiljøet

Vi jobber med ulike faser i designprosessen, fra innsikt til ferdig produkt. Om du definerer deg som UX- designer, interaksjonsdesigner eller digital designer er  ikke det viktigste. Her er det høy takhøyde for at du kan finne din plass i teamet og bruke metodene du ønsker for å utvikle de beste løsningene for målgruppene.

Til daglig sitter vi sammen med tverrfaglige team. Noen følger ett team lenge, mens andre bistår flere team samtidig. Ukentlig samles vi til designreview for å gi hverandre tilbakemeldinger og innspill. Hver tredje uke har vi også fagtirsdag med fokus på å lære noe nytt eller utforske noe sammen.

Verdens største designsystem?

I Amedia har vi over 100 aviser og merkevarer. Vi jobber for å sikre høy kvalitet og lage nettsider som kan brukes av alle. Ikke minst ønsker vi at hver merkevare i størst mulig grad kan uttrykke sin unike identitet digitalt. 

Siden 2021 har derfor et dedikert, tverrfaglig team jobbet sammen for å skape designsystemet «Brick», stedet hvor design og frontend møtes. Designere sender stiler rett fra Figma til GitHub, noe som gir oss verdifull kontroll og kort vei til forbedringer.

Brick skal fylles med mye spennende i tiden som kommer. Datavisualiseringer og tre nye visuelle temaer er på vei inn. Designsystemet hjelper oss å skape mer variasjon samtidig som vi har oversikt.

Les mer: Amedias nettaviser med nye avisdesign

Metodikk og livet ellers

Hele utviklingsmiljøet jobber etter smidig metodikk med faste møter som retrospektiv og stand-ups. Hvis du ikke har jobbet slik før kommer du raskt inn i det. Vi erfarer at en god pause fra dag-til-dag er gull verdt, og denne fylles med fag. Det arrangeres jevnlig fagdager, men utover det deltar vi også på konferanser og meet-ups for å utvikle oss. 

Alle ansatte i Amedia Produkt og Teknologi skal ha en god «work-life-balance», og du kan velge å jobbe fra hjemmekontor deler av uken. De fleste team velger å ha faste dager de møtes fysisk på kontoret.

Vil du vite mer, eller har du lyst til å bli med på laget? Ta kontakt med fagansvarlig for design, Linda Haugen, Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Amedia logo

Telefon 22 00 90 00

Org nr. 917 127 328

Personvern

Besøksadresse

Akersgata 34
Postboks 1168 Sentrum
0107 Oslo

Fakturaadresse

(selskapsnavn AS)
Postboks 123
2027 KJELLER