Tone Krohn Clausen ny direktør for abonnement i Amedia
– Vi er svært glade for å få Tone med på laget. Hun har solid erfaring fra noen av de mest avanserte abonnementsmiljøene i Norge, sier konserndirektør Gisle Torheim i Amedia. (Foto: Ihne Pedersen / Amedia)

Tone Krohn Clausen ny direktør for abonnement i Amedia

05. juni 2025

Tone Krohn Clausen er ansatt som ny direktør for Amedia abonnement.

– Amedia har en unik posisjon i det norske medielandskapet, og jeg har lenge fulgt arbeidet med å utvikle både abonnementsmodellen og +Alt-produktet med stor interesse. Jeg gleder meg til å bidra til videre vekst og innovasjon, og til å bli kjent med organisasjonen og leserne, sier hun.

Tone Krohn Clausen kommer fra stillingen som Director of Subscriptions Norway i Schibsted, hvor hun har hatt ansvar for abonnementsutvikling, produkt og kundeopplevelse på tvers av mediehus som VG, Aftenposten, E24 og Bergens Tidende.

Hun har over 20 års erfaring fra medie- og teknologibransjen, og har tidligere hatt lederroller i Canal Digital, Aschehoug og Schibsted, med særlig vekt på digital transformasjon, produktutvikling og kundeopplevelser.

Tone Krohn Clausen er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI og har bred erfaring med å bygge og lede tverrfaglige team og utvikle digitale tjenester som gir verdi for både brukere og virksomheter.

– Jeg motiveres av å se hvordan vi kan skape gode brukeropplevelser og bygge sterke relasjoner til abonnentene våre. Det gleder jeg meg til å gjøre sammen med dyktige kolleger i Amedia,  sier hun.

– Vi er svært glade for å få Tone med på laget. Hun har solid erfaring fra noen av de mest avanserte abonnementsmiljøene i Norge. Hun har vist sterk evne til å kombinere strategisk forståelse med operasjonell gjennomføring. Med Tone får vi en leder som vil styrke vår allerede dyktige abonnementsorganisasjon ytterligere, sier Gisle Torheim, konserndirektør for finans, strategi og kommersiell drift i Amedia.

Amedia er Norges største utgiver av redaktørstyrte medier, og har de siste årene hatt en sterk vekst i antall abonnenter. Selskapet har utviklet totalabonnementet +Alt, et unikt produkt som gir tilgang til innholdet i alle Amedias aviser i Norge og de fleste av konsernets partneraviser. Nå er dette i ferd med å bli en europeisk bransjestandard. Abonnementsinntektene er avgjørende for å sikre finansiering av uavhengig journalistikk i hele landet.

Tone Krohn Clausen begynner i Amedia 1. september.

Amedia logo

Telefon 22 00 90 00

Besøksadresse

Schweigaards gate 15
Postboks 1168 Sentrum
0107 Oslo

Fakturaadresse

(selskapsnavn AS)
Postboks 123
2027 KJELLER