BAdesKen-TV vises på Amedias aviser
Ken André Ottesen og Paul Håvard Østby er premiereklare med den nye humorserien BAdesKen-TV. Foto: Seriøst Firma/ Helle Therese Kongsrud

BAdesKen-TV vises på Amedias aviser

06. september 2023

Denne høsten vises BAdesKens nye TV-konsept i Amedias nettaviser. Programlederne kan love en unik humorserie, helt uten kjendiser.  

Hver uke kommer det en ny episode av humorserien BAdesKen-TV i Amedias nettaviser. Serien, som består av 14 episoder, er basert på Ken André Ottesens populære Instagram-konto @BAdesKen, der han daglig presenterer skråblikk på små og store saker fra norske lokalaviser for nesten 400.000 følgere.

Sammen med komiker og manusforfatter Paul Håvard Østby, tar Ottesen for seg det beste fra nyhetsuka i Norges lokalaviser, med innslag som reisereportasjer, kåringer og konkurranser. 

– Det er mange som er glade i BAdesKen på Instagram. Dette er BAdesKen i et nytt medium, så de som kjenner til kontoen vet hva de får. Jeg føler meg trygg på at programmet blir artig, men det er mye rundt konseptet som er spennende, sier Østby, som er kjent fra det suksessrike sommershowet «Urbane Totninger». 

Vanlige folk er stjerner på BAdesKen-TV

– Vi håper folk synes det er godt med et avbrekk fra alle programmene som ligner på hverandre. Det har vært mye «kjendiser gjør ting de ikke kan», dette blir «to tullebukker fra Toten som gjør ting de kan». BAdesKen-TV er helt kjendisfritt, og et TV-show der vanlige folk er stjernene, sier Ottesen. 

Ottesen har skrevet flere bøker basert på Instagram-kontoen @BAdesKen, og reiser land og strand rundt med showet «Ja, vi elsker dette landet». Han har et nært og sterkt forhold til lokalaviser, og har jobbet som lokaljournalist i flere av Amedias aviser i over 18 år. 

– Dette er første gang jeg får muligheten til å lage en TV-serie som virkelig er mitt eget. Å utvide BAdesKen til et TV-format føles helt naturlig, og jeg er spent på hva vi kan få til. Heldigvis er det så mange herlige, vanlige, morsomme folk i dette landet at grunnmuren er solid. Vi skal bare sette opp et par vegger og pynte litt, sier Ottesen. 

– Ingen underholdningskonsepter passer oss bedre

Jostein Larsen Østring, nyhetsdirektør i Amedia, forteller at BAdesKen-TV også er en ny type satsing for Amedias aviser. Hittil har mye av Amedias videoinnhold blitt laget av avisene selv og handlet om nyheter og sport. BAdesKen derimot er en humorserie fra hele Norge, til hele Norge som kan sees på nettsidene til alle Amedias aviser og partneraviser. 

– Vi i Amedia har stor tro på samarbeidet med BAdesKen. Folk vil ha mer underholdning og flere gladsaker i avisene, og det er ingen underholdningskonsepter som passer bedre til Amedias aviser enn dette. Dette er dessuten en viktig satsing i kampen om å vinne særlig yngre mediebrukeres tid, sier Larsen Østring og legger til: 

– I en årrekke har BAdesKen laget mye god humor og harselert med våre aviser. Vitsene er alltid preget av Ottesens kjærlighet til lokalaviser. Mange av våre journalister og redaktører synes det er stor stas når han tar tak i egne saker og titler, og sprer dem til et stort publikum over hele Norge.  

Episodene i BAdesKen-TV er annonsefinansiert, og vil være åpent tilgjengelig med reklame. 

– Video er et viktig satsingsområde for oss i Amedia, og det er et format som er svært etterspurt av annonsører. Humorserien til Ken er en viktig satsing på veien mot å nå vår ambisjon om å bli Norges mest attraktive annonseplass, sier Hilde Norddal, konserndirektør for Amedia Salg og Marked. 

Amedia logo

Telefon 22 00 90 00

Org nr. 917 127 328

Personvern

Besøksadresse

Schweigaards gate 15
Postboks 1168 Sentrum
0107 Oslo

Fakturaadresse

(selskapsnavn AS)
Postboks 123
2027 KJELLER