Amedias personalisering er best i Europa

Amedias personalisering er best i Europa

14. april 2025

Amedias løsning for personalisert innhold i avisene vant førsteprisen i kategorien "Best innovative digital product" i Digital Media Awards Europe 2025 i regi av WAN-IFRA. – Dette gir stor motivasjon til å jobbe videre med å skape digitale nyhetsprodukter i verdensklasse, sier Amedias nyhetsdirektør, Markus Rask Jensen.

Den europeiske prisen innebærer at Amedia løsning for personalisering går videre til verdensfinalen i Krakow i mai.

 

“Et godt eksempel på hvordan utgivere må tilpasse og prioritere innhold, kommersielle tilbud og abonnementsstrategier for å imøtekomme hver enkelt brukers behov. Disse resultatene viser tydelig effekten av å optimalisere brukeropplevelsen,” skriver juryen i sin begrunnelse.

 

– Kampen om folks tid er nådeløs. Skal vi lykkes, er vi avhengige av innovativ og offensiv produktutvikling for å treffe de riktige brukerne med det riktige innholdet. Et av våre mest effektive verktøy i den kampen, er personalisering - som gir våre aviser muligheten til å nå frem med viktig og engasjerende journalistikk, selv i konkurranse med kraftfulle algoritmer levert fra verdens teknologigiganter, sier nyhetsdirektør Markus Rask Jensen.

 

– Jeg er oppriktig stolt på vegne av alle som har bidratt til å utvikle disse funksjonene. I Amedia har vi løst personalisering på en måte som ikke undergraver journalistikkens vesentlighet, men tvert imot hjelper redaktører og journalister med å løse kritiske utfordringer i en tidsalder hvor digital distribusjon er ekstremt komplisert, sier han.

Amedia logo

Telefon 22 00 90 00

Besøksadresse

Schweigaards gate 15
Postboks 1168 Sentrum
0107 Oslo

Fakturaadresse

(selskapsnavn AS)
Postboks 123
2027 KJELLER