Amedia Innholdsbyrå har passert 100 millioner
Daglig leder Sara Narvhus Oksdøl i AIB (til venstre) og konserndirektør Hilde Norddal i Amedia Salg og Marked gleder seg over sterk digital utvikling hos Amedia.

Amedia Innholdsbyrå har passert 100 millioner

10. mars 2022

Amedia Innholdsbyrå (AIB) fortsetter å vokse digitalt, og passerte 100 millioner kroner i omsetning i 2021. 

Høy tillit gir sterk digital vekst

– Vi forteller nære og ekte historier der folk bor, i hele Norge. Den digitale veksten vi har hatt de siste årene har nå skutt fart, lokalt og nasjonalt, som er gledelig, sier Sara Narvhus Oksdøl, daglig leder i Amedia innholdsbyrå.

Amedia innholdsbyrå omsatte i 2020 for 81 millioner kroner, med 31 prosent vekst sammenliknet med 2019, og 23 prosent vekst fra 2020 til 2021.

– Gjennom Amedias over 100 lokale, regionale og nasjonale titler, når vi daglig mer enn to millioner lesere. Titlene våre har høy tillit, og vi lever av vår troverdighet, både hos abonnentene og annonsørene våre, legger Oksdøl til.

Med sterk vekst følger behovet for å hente nye krefter, både unge talenter og erfarne rådgivere.

– Vi har styrket laget med flere innholdsprodusenter, og nylig ansatt flere dyktige kolleger i ulike deler av landet. Jeg er veldig stolt over hva denne kompetente og kreative gjengen i hele Norge har levert, og har stor tro på at våre kunder har mange kreative og effektive samarbeid i vente i hele landet, sier Narvhus Oksdøl.

Vekst i alle digitale annonsesegmenter

Det er ikke bare innholdsmarkedsføringen som leverer sterke digitale resultater i Amedia. Andre digitale reklameprodukter har også hatt en solid vekst.

– Selv om inngangen til 2021 var preget av koronapandemien og en moderat vekst, så gikk vi mot sommeren og inn i høsten med en omsetningsvekst på opp mot hele 40 %. Veksten målt i kroner ble rekordhøy og omsetningen endte på 32 % for året, sier Hilde Norddal, konserndirektør for Salg og Marked hos Amedia.

2021 ble avsluttet med flere rekordnoteringer innen flere annonsekategorier hos Amedia Salg og Marked.

– Vi har i perioden opplevd fremgang innenfor alle digitale annonsesegmenter, men sterkest vekst opplever vi fra innholdsmarkedsføring, merkevare (banner) og enkelte av våre rubrikksatsinger innenfor eiendom og stillingsprodukter. Målgruppesalget vårt har også nådd nye høyder og våre AID- data har høy etterspørsel i både lokale og nasjonale markeder, sier Hilde Norddal.



Amedia logo

Telefon 22 00 90 00

Org nr. 917 127 328

Personvern

Besøksadresse

Schweigaards gate 15
Postboks 1168 Sentrum
0107 Oslo

Fakturaadresse

(selskapsnavn AS)
Postboks 123
2027 KJELLER