Ole-Martin Brekke (35) er ansatt som direktør for det nyopprettede området Amedia strategi og vekst.
Amedia har tatt posisjonen som ledende og innovativt digitalt mediekonsern.
– Vi er nå landets største utgiver av redaktørstyrte medier, og våre sterke nasjonale og lokale posisjoner når over to millioner lesere med nyheter, nytte og underholdning hver dag. Vi har skapt høyere etterspørsel etter journalistikken i lesermarkedet, og positiv vekst i det digitale annonsemarkedet. Det naturlige neste steget er å styrker satsingen på ny redaksjonell og kommersiell vekst, for å utvikle nye inntektsområder slik at vi kan levere enda bedre innhold til hele Norge. sier Gisle Torheim, visekonsernsjef og konserndirektør økonomi og finans.
Torheim trekker særlig frem potensialet i totalabonnementet +Alt, og Amedias dokumenterte evne til å realisere nettverkseffekter.
– Gjennom +Alt har Amedia etablert en ledende nasjonal plattform for redaksjonelt innhold, som har tatt en sterk posisjon med kraftfull abonnementsutvikling på kort tid. En helhet som er større enn summen av våre enkelte posisjoner åpner nye vekstmuligheter. Vi styrker derfor vekstområdet med ambisjon om å utvikle nye redaksjonelle og kommersielle tjenester på ryggen av våre unike styrker, med distribusjonskraften og lokalkunnskapen vår, fortsetter Torheim.
Organisatorisk grep
Amedia gjør en organisatorisk endring og etablerer avdelingen for strategi og vekst med utgangspunkt i den eksisterende enheten for strategi og forretningsutvikling. Ole-Martin Brekke er ansatt som direktør for det nye området.
Brekke har de siste årene hatt flere roller i Telenor Norge. Han har blant vært leder for enheter som analyse, digitale kanaler, salgsstøtte og markedsfunksjoner. Han kommer fra rollen som direktør for strategi og prosjekter i Telenor Norges fastnett og TV-virksomhet.
– Ole-Martin har solide lederegenskaper, et skarpt strategisk hode og erfaring fra arbeid med innsikt, strategi og digitalisering av innhold, salg og kundebetjening. Jeg er sikker på at han vil utvikle området Amedia strategi og vekst, sammen med det kompetente teamet vårt, som også skal utvides i tiden fremover, sier Torheim.
Brekke vil rapportere til Gisle Torheim, som vil har overordnet ansvar for satsingen.
– Det er en imponerende og helhetlig digital transformasjon som Amedia har levert de siste årene. I kombinasjon med sterke lokale posisjoner og distribusjon, har Amedia et veldig godt utgangspunkt for videre vekst. Jeg ser frem til å bli kjent med selskapet og ta fatt på denne oppgaven, sier Ole-Martin Brekke
Brekke er siviløkonom fra Norges Handelshøyskole og Vanderbilt University. Han har også bakgrunn fra konsulentselskapet McKinsey.
Telefon 22 00 90 00
Org nr. 917 127 328
Besøksadresse
Schweigaards gate 15
Postboks 1168 Sentrum
0107 Oslo
Fakturaadresse
(selskapsnavn AS)
Postboks 123
2027 KJELLER