
Amedia blir medeier i Slipper
Amedia kjøper seg inn i det norske teknologiselskapet Slipper, som har utviklet en app for automatisk sammenligning og bytte av strømavtaler.
Amedia har deltatt i Slippers siste emisjon, og eier nå 8,3 prosent av aksjene i selskapet.
Slipper har utviklet en innovativ løsning som gjør det enkelt for forbrukere å finne og bytte til den beste strømavtalen.
– Vi har tro på Slippers ambisjon om å gjøre strøm enklere, slik at folk kan ta gode og prisbevisste valg, sier Maren Martinsen, prosjektleder i Strategi og Vekst i Amedia.
Sterk vekst og stor etterspørsel
Siden lanseringen høsten 2024 har Slipper etablert seg som en ledende aktør innen automatisert strømbytte, og har rekruttert over 50.000 brukere til tjenesten.
– Slippers imponerende vekst på kort tid, kombinert med utviklingen i strømmarkedet og Amedias sterke rekkevidde, gir oss et godt utgangspunkt for å kunne oppnå gode resultater sammen, sier Martinsen.
Slippers mål er å sørge for enklere bytteprosess av strømleverandør.
Med Amedia på laget, har Joakim Stene Preston, daglig leder i Slipper, stor tro på at selskapet kan styrke brukerveksten ytterligere.
– Amedias aviser har en unik rekkevidde, og gir oss mulighet til å nå ut til strømkunder i hele landet. Med Amedia på laget øker vi sjansen for å lykkes med vår overordnede visjon som er å skape et mer åpent og rettferdig strømmarked.