Våre mediehus er tett på sine lokalsamfunn. Lokalavisa er en viktig del og aktiv bidragsyter i å skape fellesskap og samhørighet rundt om i hele landet. De skal være en vaktbikkje og påpeke svakheter, men samtidig bidra til glede og lokalt engasjement. Her har vi samlet en del historier om hvordan vi løser vårt samfunnsoppdrag.


31. januar 2019

Amedia gir én million kroner til ytringsfrihet

Norsk Pen etablerer et nytt fond for ytringsfrihet for å styrke Norsk PENs arbeid for ytringsfrihet. Amedia er en av 12 stiftere som hver har investert én million kroner i fondet. Konsernsjef Are Stokstad går inn i styret i ytringsfrihetsfondet.

Les mer


27. november 2018

Amedia kjøper Nordsjø Media

Nordsjø Media og Amedia er enige om at Amedia skal overta samtlige aksjer i medieselskapet som eier ni lokalaviser i Rogaland og Vest-Agder. Overtagelsen forventes å finne sted tidlig i 2019.

Les mer


5. oktober 2018

Elitevolleyball til Amedia

Norges Volleyballforbund har inngått avtale med Amedia.

Les mer


25. september 2018

Solid opplagsvekst i Amedia

Bergensavisen (BA) er Amedias opplagsvinner med en økning på hele 27,2 prosent fra året før. 59 av Amedias 63 lokalaviser økte sitt opplag fra 2017 til 2018.

Les mer


18. september 2018

Topphåndballen til Amedia

Amedia har inngått en avtale med Norges Håndballforbund og Norsk Topphåndball som betyr at Amedias lokalaviser og Nettavisen trapper opp sin dekning av håndball, og nå vil sende håndballens eliteserie for kvinner og menn. I tillegg har Amedia også visningsrett for håndballens nivå to og tre.

Les mer


12. september 2018

Amedia belønner god journalistikk

Rekorddeltakelse og høy kvalitet preget konkurransen om årets redaksjonelle priser i Amedia.

Les mer


5. juni 2018

Annonser i Amedia-aviser kåret til verdens beste

Jubelen steg i taket da Amedia ble ropt opp på scenen under INMA Global Media Awards 2018 som vinner i kategorien «Best Execution of Print Advertising».

Les mer


11. april 2018

Amedia vant europeisk pris

Amedia er blant Europas beste medievirksomheter til å drive digital innovasjon, og vant en av prisene under utdelingen av European Digital Media Awards.

Les mer


9. mars 2018

Sterkt Amedia-resultat

Amedia leverer et brutto driftsresultat på 476 millioner kroner i 2017. Dette er en forbedring med 96 millioner fra 2016 og skyldes kraftig digital abonnementsvekst, digital annonsevekst i 2. halvår og god kostnadskontroll.

Les mer


7. mars 2018

Én million mobillesere og sterk opplagsvekst

Amedia økte avisopplaget med tre prosent eller 15.000 eksemplarer i 2017. Antall digitalabonnement økte med 78 prosent.

Les mer