Ny redaktør i Aust-Agder Blad

Styret i Aust-Agder Blad har ansatt Camilla Glad (43) som ny daglig leder og redaktør i avisa.

– Vi er strålende fornøyd med å få på plass en kompetent og energisk redaktør i Aust-Agder Blad. Jeg er sikker på at hun vil gjøre en sterk jobb for Risør og Gjerstad, sier styreleder i Aust-Agder Blad Jan Arild Tveten.

Glad har de siste fire årene vært redaktør og daglig leder for Åmliavisa, og har mangeårig erfaring med redaksjonelt arbeid og ledelse, i følge styreleder Tveten.

– Hun var med på å starte Arendals Tidende, der hun senere ble redaksjonsleder, og har også vært mangeårig klubbleder og styremedlem i Agder journalistlag. I fire år jobbet hun også for produksjonsselskapet Novemberfilm, som regissør, reporter, og researcher, forteller han.

– Det er et privilegium å bli en del av Amedia familien og få lov til å tiltre som redaktør og daglig leder i Aust-Agder Blad. Jeg kommer til en sterk lokalavis med dyktige medarbeidere, og jeg ser frem til å lede avisen videre frem med hjelp av deres kompetanse, For meg, er det de gode historiene og journalistikken som alltid må stå i sentrum for vårt moderprodukt. Byen skal kunne stole på oss som formidler, vite at vi vil være tøffe nok til å avdekke, men at vi også vil være tilstede på de nære ting. Vi skal gjøre vårt beste for å være aktuelle, og relevante for leserne våre, sier den nye redaktøren.