Nå får du «alt» fra Amedia i ett abonnement

Amedia blir det første norske medieselskapet som tilbyr sine kunder et abonnement som gir tilgang til alt innhold i over 70 aviser. Multiabonnementet +Alt lanseres som et fast tilbud fra 18. mai.

– Dette er en unik modell som vi vet mange har ventet på. Nå kan norske avislesere for første gang få direkte tilgang til alt innholdet våre over 900 journalister fra Lyngdal i sør til Honningsvåg i nord daglig produserer. Lokalt, regionalt og nasjonalt, sier konserndirektør Anders Opdahl.

Da regjeringen stengte ned samfunnet som en følge av koronaepidemien i mars, valgte Amedia-avisene å gi fri tilgang til alt innholdet i sitt avisnettverk til over 600.000 abonnenter. På den måten kunne alle følge utviklingen også gjennom lokalaviser fra steder der de har familie, venner, fritidsbolig eller på annen måte er tilknyttet. Mer enn 170.000 av avisabonnentene har benyttet seg av denne muligheten de siste ukene, og aktivt brukt mulighetene et totalprodukt gir.

Nå gjør Amedia dette til en permanent ordning, gjennom et nytt multiabonnement. Alle abonnenter vil kunne oppgradere sitt lokalavisabonnement til også å omfatte nettverket av over 70 lokalaviser, samt Nettavisen.

– Vi har lenge sett på muligheten for å etablere et slikt +Alt-abonnement som vi nå gjør. Dette vil dekke et løpende behov mange av våre abonnenter har, helt uavhengig av en slik unntakstilstand som koronapandemien har satt oss i. Derfor mener vi det nå er riktig å gå ut med et abonnementstilbud som virkeliggjør muligheten for å tilegne seg nyheter og annet innhold fra hele landet til hele landet. Ingen andre enn Amedia har en slik mulighet, sier Anders Opdahl, Han peker på at ingen er tettere på nyhetsbildet enn lokalavisene.

Amedia aviser har journalister til stede i 260 kommuner og dekker dermed daglig det som skjer i områder der tre av fire nordmenn er bosatt. De 900 redaksjonelle medarbeiderne i Amedia produserer i størrelsesorden 50.000 artikler i måneden, hvorav minst halvparten av innholdet er eksklusivt forbeholdt abonnenter.

– Med et slikt innholdsunivers vil den enkelte +Alt-abonnent selv kunne hente ut det de er mest interessert i, og dermed berike sin leseropplevelse og verdi av sitt lokalavisabonnement. Når hele 170.000 - eller 30 prosent av alle abonnenter - nå har testet ut denne multiløsningen, indikerer det at interessen for et slikt abonnement vil være stor, sier Opdahl.

+Alt er et digitalt tilbud. Både rene digitale abonnenter og abonnenter som får sin lokalavis levert i papirutgave, vil kunne oppgradere til et abonnement med tilgang til over 70 andre aviser enn den de abonnerer på i dag. Prisen på et digitalt +Alt-abonnement vil være 249 kroner i måneden uavhengig av hvilken avis det gjelder. Hvor mye prisen øker fra et abonnement på en enkeltavis, vil avhenge av om hovedavisen er stor eller liten. For de største avisene er prisøkningen fra et heldigitalt abonnement på 20 kroner i måneden.

Multiabonnementet er kun tilgjengelig for privatpersoner, ikke bedrifter.