Annonser i Amedia-aviser kåret til verdens beste

Jubelen steg i taket da Amedia ble ropt opp på scenen under INMA Global Media Awards 2018 som vinner i kategorien «Best Execution of Print Advertising».

Amedia Salg og Marked stakk av med førsteplassen i denne kategorien for en kampanje som ble gjennomført for Citroën i Østfold, med mål om å styrke merkevaren og preferansen for billeverandøren. Undersøkelser i etterkant viste at kampanjen hadde en sterk effekt lokalt.

Det samme bidraget kom på tredjeplass i konkurransen «Best Execution of native advertising».

– Dette er fantastisk for oss. Sånn går det når du legger sammen kjærlighet for lokalmiljøet, kjærlighet for lokalt næringsliv med lokale forhandlere som byr på seg selv, og lokaljournalistiske grep. Da finner du og skaper gull, sier konserndirektør Victoria C. Schultz i Amedia.

– At vi også fikk bronse i kategorien «best native advertising» viser at her har vi løst saken på en særdeles god måte, målt opp mot global konkurranse. Dette er ikke mindre en enormt motiverende for Amedia og vår satsing på lokalinnholdsmarkedsføring. Vi kan utkonkurrere de fleste i Norge med vår lokale kunnskap og innsikt, kombinert med et sterkt ønske om at våre lokale kunder skal lykkes.  Vi går derfor for flere gull framover, sier hun.

Les mer om prisvinneren her.

Amedia sikret seg også to sterke andreplasser for redaksjonell utvikling under INMAs prestisjefylte prisdryss.

Innholdsinitiativet, som besto av analyse av 11.000 redaksjonelle artikler og blant annet dokumenterte at ferske bilder og caser med vanlige folk har en sterk effekt i journalistikken, vant andreplass i kategorien «Best new corporate innovation initiative».

Mens jobben med å gå fra å måle unike brukere til lojale ikke-abonnenter vant en andreplass i kategorien «Best use of Data Analytics». Endringen i målemetoder betyr at vi måler om vi treffer lojale (og ofte lokale) lesere i stedet for hvem som helst med åpne saker.

– Det er svært motiverende at våre metoder for å utvikle kvalitetsjournalistikk hevder seg i internasjonalt. Dette bidrar utelukkende til ytterligere motivasjon, og vi tar mål av oss å bli lagt merke til også i fortsettelsen, sier konserndirektør Anders Opdahl.

Over 800 bidrag fra hele verden konkurrerte om prisene under INMA Global Media Awards.

Se hele oversikten over prisvinnere og bidrag her