Jobb hos oss / Gleder seg over sterk delingskultur og samhold

Gleder seg over sterk delingskultur og samhold

Kaja Palmer Sørholt (31 år) trekker blant annet frem delingskultur og samhold når hun skal beskrive hvordan det er å jobbe i Amedia. - Det er en sterk delingskultur internt som gjør at man har muligheten til å både få god støtte i arbeidet sitt og få lært noe nytt, sier hun.

– Det å ha så mange gode kolleger som bryr seg og vil hverandre vel, gjør at jeg alltid gleder meg til å gå på jobb. Det er utrolig mange dyktige mennesker som jobber i Amedia, hvor alle heier på hverandre, spiller hverandre gode og bidrar på tvers for å lykkes sammen. Det gjør at våre kunder blir fulgt opp på en veldig god måte, samtidig som vi kan gi våre annonsører best effekt og verdi for hver kampanje, sier Kaja.

Butikksjef som 20-åring

Kaja fikk tidlig erfaring med å drive butikk. Det ga verdifull kunnskap og erfaring.

– Min studievei var alt annet enn A4 da jeg i en alder av 20 år ble butikksjef i en bokhandel og på det tidspunktet valgte jobb fremfor studie. Etter noen år med yrkeserfaring startet jeg på nettstudier, og tok en bachelor i Administrasjon og Ledelse samtidig som jeg jobbet fulltid. Det å drive en butikk i et lokalt samfunn ga meg innblikk og erfaring i hvordan forbrukere responderer på nettopp lokale kampanjer og innholdet i den lokale avisen. Det kom ofte kunder inn i butikken med en DM, eller et avisutklipp, og refererte til en spesifikk annonse om nye produkter de ønsket å se på i butikken, sier hun.

Startet hos Amedia som KAM i Amedia Salg og Marked

– I 2019 ble jeg ansatt som KAM i et strategisk team i Amedia Salg og Marked, hvor mitt primære fokus var salg og kundeoppfølging på DM (innstikk i lokalavisen). Mediemarkedet har utviklet seg og den siste tiden jeg jobbet mer og mer digitalt. Det siste halvåret har jeg hatt digitalt ansvar i tillegg til det analoge. Det er en utrolig spennende utvikling å være med på hvor jeg har lært mye og økt kompetansen min, sier Kaja.

Kaja stortrives i jobben hos Amedia. Hun liker samspillet, men også det å jobbe i et selskap som er viktig for lokalsamfunn over hele Norge.

Ser hva lokalavisen betyr for folk

– For meg har det å jobbe i Amedia vært en stor glede fra første arbeidsdag. Det har vært veldig spennende å bli kjent med de ulike lokalavisene og de lokale samfunnene, og se hva lokalavisen faktisk betyr for leserne. Det at det i tillegg er så mange muligheter innenfor vår aID-data med målgruppestyring - og lokal tilpasning for annonser og kampanjer - gjør at man kan jobbe veldig kreativt. Vi kan se hvordan geografiske forskjeller gir utslag på effekt når innholdet er mer lokalt spisset.

Det er høyt tempo, men også høy takhøyde. De som jobber i de ulike avdelingene og regionene er generelt veldig rause og deler mye kompetanse slik at vi kan gjøre jobben vår best mulig. Godt samarbeid og kommunikasjon er nøkkelordet her, og fundamentet for å kunne oppnå gode resultater og gi god effekt til kundene, konkluderer hun.
Hun roser journalistene i Amedia for sin jobb med å skape engasjement samt troverdighet ute hos lesere og annonsører.

Medier med høy troverdighet

– Det at våre annonsører får være synlig på trygge plattformer og i et lokalmiljø som er relevant for mottakerne er viktig. Våre lesere er engasjerte og har stor tillit til lokalavisen sin.
Dette gir videre god effekt for våre annonsører. Det er veldig enkelt å argumentere for hvorfor en annonsør skal velge Amedia da lokalavisene støtter lokale samfunn og lokale bedrifter, noe vi de siste årene har sett at er veldig betydningsfullt. Gjennom undersøkelser ser vi ofte at lokale medier scorer høyt på troverdighet, og mye av det skyldes av at vi har så engasjerte journalister som står på for å dekke store og små saker for leserne våre. Videre skaper det høy verdi at det kommersielle innholdet er i en lokal kontekst, fortsetter Kaja.

Kaja har for lengst funnet seg godt til rette i Amedia Salg og Marked.

– Det er en skikkelig god gjeng jeg er så heldig å få jobbe sammen med. Det er mange dyktige folk med ulik bakgrunn og kompetanse som står på hver dag. Vi i salgsavdelingen er avhengig av å kunne ha dyktige kolleger som bistår oss i våre prosesser og kan gi oss de verktøyene vi trenger i vår arbeidshverdag, og det finner man desidert her i Amedia Salg og Marked. Det er stadig noe som skjer og nye tjenester som utvikles. Det er er sjeldent en kjedelig dag på jobb, fastslår hun.

Og når vi til slutt ber henne om å trekke frem noe spesielt med å jobbe i Amedia, sier hun:

– Det gir en stolthet ved å jobbe i et stort konsern som bidrar til lokale samfunn og viktig journalistikk. Vi setter faktisk pris på fri presse i dette landet. Det er også mange muligheter for personlig og faglig utvikling i Amedia, og det oppfordres også til å tilegne seg ny kunnskap. Jeg mener dette er grunnen til at mange velger å blir lenge innad i konsernet, forteller hun.

Amedia logo

Telefon 22 00 90 00

Org nr. 917 127 328

Personvern

Besøksadresse

Akersgata 34
Postboks 1168 Sentrum
0107 Oslo

Fakturaadresse

Postboks 4458 Vika
8608 Mo i Rana