Våre mediehus er tett på sine lokalsamfunn. Lokalavisa er en viktig del og aktiv bidragsyter i å skape fellesskap og samhørighet rundt om i hele landet. De skal være en vaktbikkje og påpeke svakheter, men samtidig bidra til glede og lokalt engasjement. Her har vi samlet en del historier om hvordan vi løser vårt samfunnsoppdrag.


3. mai 2017

Tar digital sats

Rana Blad og Helgelendingen går fra seks til fire papirutgivelser i uka. Avisene satser samtidig med den nye digitalavisa «Nyhetsdøgnet» som skal hjelpe leserne til å få med seg de viktigste hendelsene gjennom siste døgn.

Les mer


26. april 2017

31 cupkamper vises av Amedias aviser

Amedias aviser sender 31 kamper fra cupens første runde direkte på nett-tv.

Les mer


24. april 2017

Satser programmatisk

Amedia har tatt et sjumilssteg i reklamemarkedet. Ved å ta i bruk den verdensledende teknologiplattformen til Google, posisjonerer Amedia seg sterkere i markedet for programmatisk reklamesalg og tilbyr nå annonsørene nye og mer slagkraftige løsninger.

Les mer


3. mars 2017

Sterkt resultat i 2016

Fremgangen fortsetter i Amedia. Konsernet leverte i 2016 et brutto driftsresultat (EBITDA) på 422 millioner, og gikk ut av året med rekordsterk vekst i antall betalende abonnenter.

Les mer


17. januar 2017

Amedia inngår teknologiavtale med Google

Amedia inngår avtale med Google om leveranse av ny annonseteknologi. Teknologien vil bli implementert i løpet av våren og innebærer at Amedia i kombinasjon med egne brukerdata vil kunne tilby annonsørene et enda mer kraftfullt produkt i lokalmarkedet.

Les mer


9. november 2016

Kraftig digital opplagsvekst for lokalavisene

Nye abonnenter strømmer til Amedias lokalaviser. Amedias 62 abonnementsaviser har hatt en vekst på 6,2 prosent eller 28.000 abonnenter det siste året.

Les mer


12. september 2016

BA best i Amedia på journalistikk i 2016

Bergensavisen og journalist Linda Nilsen fikk Amedia-prisen for beste journalistikk i 2016 for sin avsløring av sviktende rutiner og mangelfull styring på sykehjemmet Betanien.

Les mer


29. august 2016

LO Media kjøper Avisenes Nyhetsbyrå

LO Media kjøper alle aksjene i Avisenes Nyhetsbyrå (ANB) fra Amedia, inkludert nettstedet siste.no, som byrået driver. ANB skal fortsette å levere innhold til Amedias lokalaviser.

Les mer


4. mai 2016

Ny eier og nytt styre

Amediastiftelsen har overtatt aksjene i den norske delen av Amedia AS fra Telenor, LO og Fritt Ord. Amediastiftelsen er opprettet av Sparebankstiftelsen DNB for å eie Amedia as, i tråd med forutsetningene i kjøpsavtalen som ble inngått 22. februar.

Les mer


7. mars 2016

Sterkt år for Amedia

Amedia forbedret resultatet kraftig i 2015. Konsernet leverer et brutto driftsresultat (EBITDA) før engangseffekter på 536 millioner og et resultat før skatt på 267 millioner.

Les mer