Våre mediehus er tett på sine lokalsamfunn. Lokalavisa er en viktig del og aktiv bidragsyter i å skape fellesskap og samhørighet rundt om i hele landet. De skal være en vaktbikkje og påpeke svakheter, men samtidig bidra til glede og lokalt engasjement. Her har vi samlet en del historier om hvordan vi løser vårt samfunnsoppdrag.


28. september 2017

Mobilt gjennomslag for lokalavisene

Stadig fler foretrekker å lese lokale nyheter på digitale plattformer. Nesten 40 prosent av alle lesere av Amedias 63 lokalaviser, er heldigitale lesere.

Les mer


22. september 2017

Nå kan Amedias aviser sende hockey direkte

Amedia og Norges Ishockeyforbund (NIHF) er enige om en avtale som gir Amedia-avisene eksklusiv rett til å vise hockeykamper direkte.

Les mer


20. september 2017

Vant journalistikkpris i Amedia

Sandefjords Blad vant prisen for beste journalistikk i Amedia i 2017 for avsløringen om økonomisk ukultur i tre Vestfold-kommuner som skal slå seg sammen.

Les mer


1. september 2017

Forlenger og utvider fotballavtalen

Norges Fotballforbund (NFF) og Amedia har inngått avtale om rettighetene til å produsere og overføre alle fotballkampene i PostNord-ligaen og samtlige kamper i de 10 rundene i eliteserien i Futsal.

Les mer


22. august 2017

Amedia har passert 500.000 abonnenter

Veksten i antall betalende aviskunder fortsetter. Amedia har nå passert en halv million abonnenter. Det er det høyeste tallet på fem år. Antall heldigitale abonnenter er tredoblet på 18 måneder.

Les mer


22. juni 2017

Amedia overtar Varingen

Amedia overtar eierskapet til lokalavisen Varingen i Nittedal. Salget av avisen ble godkjent av selskapets generalforsamling 21. juni, og overtagelsen vil finne sted i begynnelsen av juli måned.

Les mer


26. april 2017

31 cupkamper vises av Amedias aviser

Amedias aviser sender 31 kamper fra cupens første runde direkte på nett-tv.

Les mer


24. april 2017

Satser programmatisk

Amedia har tatt et sjumilssteg i reklamemarkedet. Ved å ta i bruk den verdensledende teknologiplattformen til Google, posisjonerer Amedia seg sterkere i markedet for programmatisk reklamesalg og tilbyr nå annonsørene nye og mer slagkraftige løsninger.

Les mer


3. mars 2017

Sterkt resultat i 2016

Fremgangen fortsetter i Amedia. Konsernet leverte i 2016 et brutto driftsresultat (EBITDA) på 422 millioner, og gikk ut av året med rekordsterk vekst i antall betalende abonnenter.

Les mer


17. januar 2017

Amedia inngår teknologiavtale med Google

Amedia inngår avtale med Google om leveranse av ny annonseteknologi. Teknologien vil bli implementert i løpet av våren og innebærer at Amedia i kombinasjon med egne brukerdata vil kunne tilby annonsørene et enda mer kraftfullt produkt i lokalmarkedet.

Les mer