2. desember 2019

Torgeir Lorentzen tilbake i Gjengangeren

Torgeir Lorentzen (52) er ansatt som ansvarlig redaktør og daglig leder i Gjengangeren i Horten. Dermed er han tilbake i lederjobben i avisa etter fire år.

Nå kommer han fra stillingen som leder for Bakkenteigen kulturhus og kulturformidling i Horten kommune som han har hatt siden han sluttet i mediehuset Gjengangeren. Lorentzen har også bakgrunn fra Dagbladet, NRK Radio og Publicom forlag. Siden 2015 har Lorentzen ledet det populære Torsdagsmagasinet i Horten der han har live-intervjuet folk som har en historie å fortelle eller et prosjekt de vil dele.

- Jeg har et hjerte fra og for Horten. Jeg er veldig takknemlig for at det enda en gang skal få banke litt ekstra i byens lokalavis, sier Torgeir Lorentzen.

- Lokalavisa er byens torg og jeg gleder meg til å fylle det med både nyheter og underholdning sammen med Gjengangerens ansatte. De er som meg, alle sammen: De brenner for avisa si, sier han.

Styreleder Øyvind Bladt Hagen er svært fornøyd med å få Lorentzen tilbake som redaktør i Gjengangeren.

- Jeg kjenner ham som en erfaren, kreativ og uredd medieleder. I den seks år lange perioden han ledet avisa, markerte han Gjengangeren på en aktiv, tydelig og offensiv måte. Selv om mediebransjen har endret seg en del siden han sluttet, er jeg trygg på at han har en faglig tyngde som gjør at han fullt ut kan gå inn i jobben fra dag én, sier Bladt Hagen.

Torgeir Lorentzen begynner i jobben 1. mars.