19. november 2014

Thor Sørum-Johansen til Glåmdalen

Styret i Glåmdalen har i dag besluttet å ansette Thor Sørum-Johansen (44) i stillingen som ansvarlig redaktør og daglig leder i Mediehuset Glåmdalen.

Thor Sørum-Johansen kommer fra stillingen som redaktør i NTB med ansvar for blant annet NTB-Tema. Han har en bred pressebakgrunn blant annet som journalist i Dagbladet, Tønsbergs Blad, Sandefjords Blad og Namdalsavisa. Han har redaksjonell ledererfaring som nyhetsredaktør og konstituert ansvarlig redaktør i Tønsbergs Blad (2001-2005), redaktør i Avisenes Pressebyrå og Edda Digital (2005-2009) og nå sist i NTB siden 2008.

Thor Sørum-Johansen er bosatt med sin familie på Kongsvinger, og vil starte i jobben senest 1. mars 2015.

Styreleder i Glåmdalen, Pål Eskås, er svært tilfreds med ansettelsen, og gleder seg til å få Sørum-Johansen på plass som toppleder i Glåmdalen. – Vi er inne i en krevende, men også svært spennende tid og jeg er sikker på at Thor er rett person for denne jobben, sier Eskås i en kommentar.

Thor Sørum-Johansen sier han er stolt og glad for å få utfordringen det er å lede Mediehuset Glåmdalen videre inn i en digital mediehverdag: – Som leser har jeg allerede sett at det er en kompetent stab og mye bra å bygge videre på. Nå gleder jeg meg til å komme i gang, sier Thor Sørum-Johansen.