25. august 2014

Steinar Ulrichsen ny ansvarlig redaktør i Sandefjords Blad

Steinar Ulrichsen (43) er ansatt som ny ansvarlig redaktør i Sandefjords Blad. Han etterfølger Jan Roaldset.

Ulrichsen har sterk kompetanse på digital utvikling og bred aviserfaring. Han kommer fra stillingen som utviklingsredaktør i samme avis, hvor han ble ansatt som journalist i 2001. I sin tid i Sandefjords Blad har Ulrichsen også innehatt rollene som kveldsredaktør og frontsjef. Før han kom til Sandefjord jobbet han i Harstad Tidende.

- Ulrichsen har gjennom stillingen som utviklingsredaktør i Sandefjords Blad vist stor vilje og kløkt når det gjelder å utvikle redaksjonelt innhold på digitale flater. Han har også lagt stor vekt på dialogen med publikum. I Steinar Ulrichsen får avisen en leder som vil bidra aktiv til at Sandefjords Blad kommer seg godt igjennom de endringene mediebransjen står oppi, sier regiondirektør Øystein Hjørnevik.

- Selv om endringene i medievanene stiller store krav til oss i bransjen, har det aldri vært morsommere å jobbe med journalistikk. Jeg gleder meg derfor til å ta fatt på oppgaven som leder for Sandefjords Blad. Jeg kjenner både avisa og byen godt, og jeg vet derfor hvilket sterkt lag jeg har med meg – både i og utenfor mediehuset, sier Steinar Ulrichsen.