Alnæs overtar i Tidens Krav

Ole Knut Alnæs er ansatt som ansvarlig redaktør og daglig leder i Tidens Krav i Kristiansund.

49-åringen har vært kanalsjef og digitalredaktør i avisa siden 2006. Han etterfølger Tore Dyrnes.

- Tidens Krav har vært viktig for nordmøringene i 110 år, og vi er fortsatt den viktigste kilden til lokale nyheter. Jeg er glad i Nordmøre, og gleder meg til å jobbe for at Tidens Krav skal bli enda flinkere til å levere nyheter, underholdning og debatt som våre abonnenter vil ha, sier Ole Knut Alnæs.

Han tiltrer allerede 11. april.

- Ole Knut Alnæs har solid og relevant kompetanse, og kjenner Tidens Krav godt. Han har også lang erfaring med det digitale. Jeg er derfor sikker på at han vil bli en god toppleder for Tidens Krav, og er glad for at han har takket ja til utfordringen, sier styreleder Mari Velsand.

- Mediebransjen er i kraftig endring, og lokalavisene konkurrerer med internasjonale mediegiganter som Facebook og Google om annonsekroner og folks tid. Jeg er optimistisk. Det må man være for å lede en lokalavis i dagens marked. Vi har flere abonnenter enn på samme tid i fjor, og det er gledelig at flere unge nå kjøper abonnement så de kan lese våre saker på tk.no, sier Alnæs.