Ny regiondirektør i Amedia Nord

Marit Skog er ansatt som ny regiondirektør for Amedias region Nord og administrerende direktør i Bladet Nordlys.

Hun kommer fra stillingen som direktør i Polaris Media Nord-Norge AS, der hun i tillegg til å fungere som økonomidirektør ivaretar den lokale/regionale oppfølgingen av selskapene i tett samarbeid med konserndirektør.

- Jeg er veldig glad for at vi har fått Marit med på laget. Hun har både god kjennskap til og har relevant erfaring fra bransjen. Hun kjenner markedet og de utfordringene vi står ovenfor. Med ansettelsen av Marit har vi fått på plass en solid og erfaren leder. Det er viktig, sier styreleder Pål Eskås.

- Marit Skog vil sammen med nyansatt sjefredaktør Helge Nitteberg utgjøre toppledelsen i Bladet Nordlys AS. Vi har dermed fått på plass et slagkraftig lederteam som er godt skodd til å lede selskapet videre inn i en spennende fremtid, sier Pål Eskås.

- Nordlys og Amedia har en sterk og viktig posisjon i denne landsdelen. Det er med både ydmykhet og glede jeg går til denne oppgaven. Mediebransjen er i en periode med betydelige utfordringer. Med rollen som Amedias regiondirektør i Nord-Norge har jeg fått en jobb som både er spennende og krevende, sier Marit Skog.