Ny redaktør i Sande Avis

Magnus Franer-Erlingsen (33) er ansatt som ansvarlig redaktør og daglig leder i Sande Avis. Han kommer fra stillingen som redaksjonsleder i Jarlsberg Avis i Holmestrand.

Før han begynte i Jarlsberg Avis som journalist i 2013, var Franer-Erlingsen tilknyttet Tønsbergs Blad i ulike roller. Han avtjente verneplikten som journalist og fotograf ved Forsvarets Mediesenter.

– Jeg har vært stedfortreder for redaktør Pål Nordby i Jarlsberg  Avis de siste fire årene, og synes ledelse og ansvar er interessant og givende. Så da stillingen i Sande Avis ble ledig, tok det ikke lang tid før jeg bestemte meg for å søke. Jeg er selvfølgelig veldig glad for at styreleder Øyvind Bladt Hagen viser meg tillit. Nå er jeg kjempespent og utålmodig etter å ta fatt på arbeidet. Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med journalist og nettansvarlig Ingunn Håkestad Bråthen, medierådgiver Torunn Aarkvisla som jeg kjenner fra før, da hun deles mellom Sande Avis og Jarlsberg  Avis – og ikke minst sandesokningene,  sier Magnus Franer-Erlingsen.

– Målet er at vi skal lage avisa som folk i Sande ønsker seg. Det skal vi gjøre gjennom grep vi vet fungerer i andre aviser, som økt publiseringsfrekvens  i nettutgaven og satsing på siste nytt og næringslivssaker. Samtidig ser jeg fram til å bli bedre kjent med de spesielle lokalsakene som engasjerer i Sande. Og så regner jeg med å fortsette samarbeidet med mine gode kolleger i Jarlsberg Avis. Nå blir jo Holmestrand og Sande én felles kommune fra nyttår, og dermed må vi finne gode løsninger på de felles sakene, slik at begge aviser får brukt ressursene mest mulig effektivt, sier den nye redaktøren i Sande Avis.

Styreleder Øyvind Bladt Hagen sier han er godt fornøyd med ansettelsen og med å ha fått en redaktør med god kunnskap om dekningsområdet til Sande Avis.

– Gjennom sin nåværende stilling i Jarlsberg Avis har Magnus vist gode lederegenskaper. Det er noe han vil få god bruk for i sin nye rolle som redaktør i Sande. Avisa er inne i en god utvikling, og jeg ser fram til at Magnus vil videreføre den på en god måte, sier Øyvind Bladt Hagen.

Magnus Franer-Erlingsen begynner i jobben 1. januar.