Ny leder i Svelviksposten

Styret i Svelviksposten har ansatt Emma Huisman Moskvil (24 år) som ansvarlig redaktør og daglig leder.

Hun overtar etter Dag Wathne som ble pensjonist 1. september. Emma har jobbet som journalist, frontredigerer og frontsjef i flere av Amedias aviser, sist som frontsjef i Smaalenenes Avis, og er nå klar for ny rolle i Svelviksposten. Hun tiltrer senest 1. januar 2018.

- Vi er svært fornøyd med at Emma har takket ja til stillingen som ansvarlig redaktør og daglig leder i Svelviksposten. Papiravisen står allerede sterkt i lokalsamfunnet og vi har stor tro på at Emma, med sin digitale bakgrunn, vil være med å bidra til å løfte avisen digitalt, sier styreleder Trond Lunde.

– Jeg føler meg så beæret for tilliten, så nå gjelder det bare å innfri! Jeg kommer nok til å være som en svamp den første tiden, og suge til meg så mye erfaring jeg kan fra de smarte hodene rundt meg i konsernet. Spesielt gleder jeg meg til å bli en del av redaktørfelleskapet i Amedia, og å sette mitt preg på Svelviksposten. Dette tror jeg virkelig blir bra!