28. november 2014

Jan Arild Tveten ny regiondirektør i Telemark og Agder

Jan Arild Tveten (41) er i dag ansatt som ny regiondirektør for Amedias virksomhet i Telemark og Agder og administrerende direktør i Telemarksavisa AS. Tveten kommer fra stillingen som administrerende direktør i Varden.

Tveten overtar stillingen etter Dag Reiersen, som går av med pensjon.

– Jan Arild er en erfaren og dyktig medieleder. Han kjenner regionen godt og har de beste forutsetninger for å være med på å utvikle våre posisjoner i Telemark og Agder videre. Vi er svært godt fornøyd med at vi får ham som ny toppleder, sier styreleder i TA og konserndirektør i Amedia, Mari Velsand.

Jan Arild Tveten har vært i Varden siden 2004, først som markedsdirektør og fra høsten 2009 som administrerende direktør. Han har også ledererfaring fra Aller, og er utdannet diplomøkonom fra BI.

– Etter ti spennende år i Varden har jeg valgt å takke ja til nye og spennende utfordringer i Amedia. I en krevende tid for mediebransjen blir det stort behov for endring og omstilling framover, men også mange utviklingsmuligheter for Amedias lokalaviser, sier Jan Arild Tveten.

Tveten tiltrer etter nærmere avtale.