Glad tilbake i Helgelendingen

Styret i Mediehuset Helgelendingen AS har tilsatt Geir Arne Glad som ny sjefredaktør og administrerende direktør.

Geir Arne Glad har en lang karriere som journalist, redaktør og mediehusleder i Helgelendingen. Etter tre år som kommunikasjonsdirektør i Brønnøysundregistrene vender han nå tilbake til mediehuset.

- Det kjennes godt å komme tilbake til Helgelendingen, sier Geir Arne Glad.

- Å utvikle en aktuell og slagkraftig lokalavis for Midt-Helgeland er noe jeg brenner for. Helgelendingen skal være den foretrukne kanalen for lokale nyheter og markedsføring. Ikke minst  være en aktør i utviklingen av Helgeland. Den digitale utviklingen av Helgelendingen blir avgjørende for å lykkes i årene som kommer.

- Vi er veldig glade for å få Geir Arne tilbake på laget til Helgelendingen. Jeg var skuffet da Geir Arne valgte å teste ut muligheter utenfor mediehuset for tre år siden. Nå er jeg desto gladere for at han er tilbake, sier styreleder Bjarne Holgersen.

- Vi ser for tiden en styrket utvikling i mediemarkedet. Det er fortsatt betydelig endring og tilpasning som vil komme de neste årene, og da er det av uvurderlig betydning at vi har med oss erfarne ledere med utviklingskraft. Det vet vi at Geir Arne har, sier Holgersen.

Geir Arne Glad vil begynne i jobben 1. oktober. Inntil da vil Rune Pedersen fortsette som konstituert sjefredaktør, og Roy Lasse Leknes vil fortsette i rollen som konstituert administrerende direktør.