Direktesport sender aldersbestemte landskamper

Norges Fotballforbund og Amedia har inngått en avtale som sikrer tjenesten Direktesport eksklusiv rett til å vise alle aldersbestemte landskamper i fotball opp til 20 år. Første kamp ut er U20-kampen mot Frankrike i dag.

Avtalen gjelder samtlige aldersbestemte landskamper for både jenter og gutter ut 2022-sesongen.

Kampene vil bli vist i tjenesten Direktesport, som er tilgjengelig gjennom 75 lokalaviser og Nettavisen. Hvert år er det lagt opp til å sende rundt 35 aldersbestemte landskamper i Direktesport, så langt det er praktisk mulig å få til.

- Direktesport er landets største og bredeste tjeneste på direktesendt sport. Nå ser vi fram til å tilby aldersbestemte landskamper til våre abonnenter. Det er kun et par år siden Erling Braut Haaland og Martin Ødegaard spilte på dette nivået. Allerede i kveld kan 650.000 abonnenter med tilgang til Direktesport se norske fotballtalenter mot Frankrike, sier Amedias konserndirektør Anders Opdahl.

- Fotball er Norges desidert største idrett med fotballklubber i lokalsamfunn over hele landet. Mange av spillerne på våre aldersbestemte landslag har som oftest startet sin karriere i nettopp en breddeklubb, og vi merker at det er stor interesse rundt aldersbestemte landslag både på gutte- og jentesiden. Gjennom avtalen med Amedia får fotballinteresserte fra nord til sør mulighet til å følge morgendagens helter tett, sier generalsekretær Pål Bjerketvedt i Norges Fotballforbund.