Amedia satser på ny annonseplattform


Amedia bytter plattform for digital annonsehåndtering fra Cxense til nugg.ad for å skape ytterligere merverdier for kundene.

Amedia bytter plattform for digital annonsehåndtering fra Cxense til nugg.ad for å skape ytterligere merverdier for kundene. 

Hensikten er å gi mer kommersiell og målrettet plassering av reklamen. 

Annonse-plattformen nugg.ad var tidligere eid av Deutsche Post. Selskapet eies i dag av Zalando Media og har sitt hovedkontor i Berlin. 

I Norge benyttes nugg.ad av blant andre Startsiden. Internasjonalt har nugg.ad kunder som Axel Springer, BBC Worldwide, Microsoft Advertising, Berlingske Media, OMD, Carat, Starcom med flere.

nugg.ad AG er et av Europas ledende selskaper innen digital målrettet markedsføring og har i dag også kontor i Norge. Selskapet tilbyr digitale verktøy for målgruppesegmentering og leverer merkevarebyggende løsninger innen digital media. 

-Vi føler at plattformen til nugg.ad er svært godt tilrettelagt for kommersialisering av datamengder. Det gir oss muligheten til ytterligere målgruppeorientering samt større presisjon i å nå de riktige personene for annonsøren, sier digital direktør i Amedia Marked, Lars Hordnes.

Amedia tilfører data fra nugg.ad både i programmatisk og manuelt annonsesalg for å skape enda høyere kvalitet i produktene til annonsørene. 

- Vi skal benytte plattformen både til programmatisk annonsesalg samt til vårt manuelle salg. Nugg.ad er godt tilpasset til begge deler, sier Hordnes. 

Fasen for implementering av systemet er unnagjort og systemet er nå lansert hos Amedia.

- Vi er allerede oppe å gå på det nye systemet. Foreløpig har vi ikke kjørt ferdig noen berikede kampanjer, men det ser veldig bra ut så langt, sier Hordnes. 

Digital direktør Lars Hordnes har stor tro på at Amedia vil lykkes i å realisere sine målsettinger med nugg.ad. 

- Med nugg.ad og vår 1.partsdata fra aID så skal vi bli langt bedre på målrettet reklame, det vil si stadig bedre nøyaktighet for å treffe målgruppen i ulike situasjoner. Det betyr at vi skal gi annonsørene ytterligere merverdier, sier Hordnes. 

Amedia har over lengre tid jobbet med å finne et system som passer best mulig til å løse de oppgaver og utfordringer som følger med behovet for målrettet annonsesalg. 

- Vi har valgt et system som passer Amedia og de behov som både vi og våre kunder har, sier Hordnes.