Høyoppløselige bilder av Amedias konsernledelse kan lastes ned fra vårt presserom.

Anders Møller Opdahl

KONSERNSJEF

Opdahl tiltrådte som konsernsjef i august 2020. Han begynte som konserndirektør i Amedia i januar 2017. Han kom da fra stillingen som regiondirektør i NRK. Han har vært sjefredaktør i Nordlys i fem år, og har også vært journalist og nyhetsredaktør i avisa. Anders har også bakgrunn som reporter og vaktsjef i Finnmark Dagblad og A-pressens Oslo-redaksjon, og vært korrespondent for Dagbladet i Nord-Norge.

Send e-post

Gisle Torheim

Konserndirektør økonomi, finans og strategi Visekonsernsjef

Torheim tiltrådte som konserndirektør for økonomi og finans i august 2015. 

Gisle Torheim er utdannet cand. polit. fra Universitetet i Oslo i tillegg til økonomiutdanning fra University of Victoria i Canada. Han har bakgrunn fra McKinsey og Bertel O. Steen-konsernet, der han har var leder og konserndirektør for strategi og forretningsutvikling og  CFO i Bertel O. Steen Detalj AS.

Før han begynte i Amedia, drev han egen konsulentvirksomhet. 

Send e-post

Lise Kaartinen

Konserndirektør for HR og organisasjonsutvikling

Lise Kaartinen kom til Amedia som HR-direktør i april 2018 og startet da arbeidet med å utvikle en offensiv HR-strategi i konsernet. HR og organisasjonsutvikling som en sentral del av Amedias vekststrategi. 

Lise Kaartinen kom til Amedia fra jobben som senior HR Manager i Aker Solutions. Tidligere har hun bred HR-erfaring fra virksomheter som Compass Group, Flytoget og Accenture.

Send e-post

Stine Aune Hvam

Konserndirektør salg og marked (konstituert)
Stine Aune Hvam er konstituert som konserndirektør for salg og marked hvor hun har ansvar for annonseområdet i konsernet. 
Hun har jobbet i Amedia siden 2018 som økonomidirektør i Salg og Marked. Før hun startet opp i Amedia kom hun fra jobben som kommersielt ansvarlig i Nettavisen. Stine er siviløkonom fra NHH og har tidligere erfaring som økonomidirektør i  finn.no, samt jobbet  innenfor bank, fly og energibransjen
Send e-post

Pål Eskås

Konserndirektør mediehus

Pål Eskås har jobbet i Amedia siden 2008, da han begynte som administrerende direktør i Romerikes Blad. Da han gikk inn i konsernets ledelse fra 1. januar 2015, kom han fra stillingen som regiondirektør for Romerike og Innlandet. Han er utdannet siviløkonom fra BI, og er en erfaren medieleder. Pål Eskås har tidligere vært salgsleder i Aftenposten, viseadministrerende direktør i Budstikka Media og administrerende direktør i Østlandets Blad.

Pål Eskås har ansvar for mediehusene i Amedias regioner.

Send e-post

  • John Kvadsheim

    Konserndirektør med ansvar for Trykk og Distribusjon Norge og Trykk Russland

    Kvadsheim tiltrådte som konserndirektør i Amedia i august 2013. Han kom da fra stillingen som leder for Amedia Eastern Europe (Trykk Russland) og Amedia Vekst. Kvadsheim har tidligere vært medlem av A-pressens konsernledergruppe, blant annet  med operativt ansvar for A-pressen sin lokale medievirksomhet. Før han kom til A-pressen i 1997 var Kvadsheim sjefsredaktør og administrerende direktør i Nationen. John Kvadsheim er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole.

    Send e-post

  • Pål Nedregotten

    Konserndirektør data og teknologi

    Pål Nedregotten har vært ansatt i Amedia siden 2005, og har bl.a. vært innovasjonsdirektør, utviklingsredaktør og produktdirektør.  Han har medievitenskap og statsvitenskap fra Universitetet i Oslo, og har jobbet i skjæringspunktet mellom journalistikk og utvikling siden 1994. Han var sentral i utviklingen av Telenors redaksjonelle portal Origo og har jobbet som rådgiver og digital konsulent for norske medieselskaper.

    I Amedias konsernledelse har han ansvaret for utvikling, forbrukermarkedet, innovasjon, forretningsutvikling og strategisk analyse.  

    Send e-post