Høyoppløselige bilder av Amedias konsernledelse kan lastes ned fra vårt presserom.

Are Stokstad

Konsernsjef

Stokstad tiltrådte som konsernsjef i Amedia mai 2013. Før dette var han fra 2009 konserndirektør med ansvar for mediehusene. Han er utdannet cand. mag fra Universitetet i Oslo med fagene matematikk, sosiologi og pedagogikk. Han har vært ansvarlig redaktør og journalist i flere mediebedrifter og var 1997-2009 ansvarlig redaktør og daglig leder i Østlands-Posten i Larvik. Stokstad var styreleder i Mediebedriftenes Landsforening i perioden 2010 til 2013.

Send e-post

Gisle Torheim

Konserndirektør for økonomi og finans

Torheim tiltrådte som konserndirektør for økonomi og finans i august 2015. 

Gisle Torheim er utdannet cand. polit. fra Universitetet i Oslo i tillegg til økonomiutdanning fra University of Victoria i Canada. Han har bakgrunn fra McKinsey og Bertel O. Steen-konsernet, der han har var leder og konserndirektør for strategi og forretningsutvikling og  CFO i Bertel O. Steen Detalj AS.

Før han begynte i Amedia, drev han egen konsulentvirksomhet. 

Send e-post

Pål Eskås

Konserndirektør med regionansvar for mediehus samt forbrukermarked

Pål Eskås har jobbet i Amedia siden 2008, da han begynte som administrerende direktør i Romerikes Blad. Da han gikk inn i konsernets ledelse fra 1. januar 2015, kom han fra stillingen som regiondirektør for Romerike og Innlandet. Han er utdannet siviløkonom fra BI, og er en erfaren medieleder. Pål Eskås har tidligere vært salgsleder i Aftenposten, viseadministrerende direktør i Budstikka Media og administrerende direktør i Østlandets Blad.

Pål Eskås har ansvar for Amedias regioner Romerike/Innlandet, Nord-Norge, Midt-Norge og Haugalandet.

Send e-post

Victoria C. Schultz

Konserndirektør for Salg og Marked

Victoria C. Schultz ha vært regiondirektør for Amedia Buskerud og administrerende direktør i Drammens Tidende, finansdirektør i Amedia Salg Marked og investeringsdirektør i Amedia Vekst.

Hun er utdannet siviløkonom fra Universitetet i Edinburgh og har tidligere jobbet i Orkla Media, Det Berlingske Officin og Søndagsavisen  i Danmark, Dagbladet og Bernergruppen samt Nationen og Tun Media. Hun kom til Amedia i 2011. 

Send e-post

  • John Kvadsheim

    Konserndirektør med ansvar for Trykk og Distribusjon Norge og Trykk Russland

    Kvadsheim tiltrådte som konserndirektør i Amedia i august 2013. Han kom da fra stillingen som leder for Amedia Eastern Europe (Trykk Russland) og Amedia Vekst. Kvadsheim har tidligere vært medlem av A-pressens konsernledergruppe, blant annet  med operativt ansvar for A-pressen sin lokale medievirksomhet. Før han kom til A-pressen i 1997 var Kvadsheim sjefsredaktør og administrerende direktør i Nationen. John Kvadsheim er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole.

    Send e-post

  • Pål Nedregotten

    Konserndirektør for innovasjon, forretningsutvikling og strategisk analyse

    Pål Nedregotten har vært ansatt i Amedia siden 2005, og har bl.a. vært innovasjonsdirektør, utviklingsredaktør og produktdirektør.  Han har medievitenskap og statsvitenskap fra Universitetet i Oslo, og har jobbet i skjæringspunktet mellom journalistikk og utvikling siden 1994. Han var sentral i utviklingen av Telenors redaksjonelle portal Origo og har jobbet som rådgiver og digital konsulent for norske medieselskaper.

    Send e-post

  • Anders Opdahl

    Konserndirektør med regionansvar for mediehus samt innholds- og produktutvikling

    Opdahl begynte som konserndirektør i Amedia i januar 2017. Han kom da fra stillingen som regiondirektør i NRK. Han har vært sjefredaktør i Nordlys i fem år, og har også vært journalist og nyhetsredaktør i avisa. Anders har også bakgrunn som reporter og vaktsjef i Finnmark Dagblad og A-pressens Oslo-redaksjon, og vært korrespondent for Dagbladet i Nord-Norge. Han er nestleder i Pressens Faglige Utvalg (PFU).

    Send e-post